Музика, яка підносить настрій | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музика, яка підносить настрій
Бортник Сергій
Віхляєва Марія
Киреєв Олександр
Ліпітюк Єлизавета
Маслаков Андрій
Матюшенко Валентина
Табуліна Ольга
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Протасов Віталій
Лукашев Володимир Анатолійович
Музика, яка підносить настрій
Новинка афіші Національної філармонії – дві комічні опери за вечір
30 квітня 2014, середа
Поширити у Facebook

РОЛЬ МАЕСТРО З ГУМОРОМ І ДУЖЕ МАЙСТЕРНО ВИКОНАВ ВІДОМИЙ БАРИТОН, СОЛІСТ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ УКРАЇНИ АНДРІЙ МАСЛАКОВ (У ОДНОАКТНІЙ ОПЕРІ «ДИРИГЕНТ ОРКЕСТРУ» Д. ЧИМАРОЗИ) / ФОТО ОЛЕКСАНДРА БУРКОВСЬКОГОЩороку дирекція Колонного залу ім. Лисенка присвячує один вечір постановці творів музично-драматичного жанру.

Цього разу тематика опер стосувалася вищого персоналу музичного театру – «Диригент оркестру» Д. Чимарози і «Директор театру» В. Моцарта.

Пародія на постать маестро підняла настрій публіці.

На сцену вийшли оркестранти без фраків і концертних костюмів: флейтист – із газетою, далі скрипальки збіглися докупи, як горобці до хліба, а контрабасист виніс свій інструмент і почав вивчати в ньому «запчастини».

Вражаючим був вихід кучерявої білявки-альтистки в червоній сукні з відкритим декольте.

А потім динамічно, як вихор, вибіг до оркестрантів маестро (баритон Андрій Маслаков).

Його червона блуза гармонійно поєднувались з кольором сукні блондинки, а пристрасний погляд і миттєва зупинка диригента перед улюбленою дамою серця закінчились щирими обіймами, що обірвалися, бо оркестранти виявляли нетерпіння в очікуванні репетиції…

Маестро показував циркові жести – це й руки на брудершафт, і високі стрибки «вболівальника на футбольному полі», й махання паличкою, наче лицарською шпагою, й присідання, позиція ніг при гімнастиці – на ширині плечей і ширше, повітряні поцілунки. Роль маестро з гумором і дуже майстерно виконав відомий баритон, соліст Національної опери України Андрій Маслаков.

Дійство відбувалося на… палубі корабля. Оркестр грав технічно. Усі зупинки через вигуки квазі-диригента ніяк не зірвали виконавцям відчуття метру. Велика заслуга в цьому належала справжньому диригентові Віталію Протасову, що ховався за ширмою, й музикантам Симфонічного оркестру філармонії. Режисером-постановником дійства виступила студентка п’ятого курсу НМАУ ім. П. Чайковського Юлія Журавкова, дипломною роботою якої й стала постановка опери Д. Чимарози «Диригент оркестру» (творчий керівник проекту – Ірина Нестеренко, художник – Сергій Лукашев, концертмейстер – Світлана Луковська, клавесиністка – Марія Віхляєва).

Опера закінчилася вдоволеними вигуками квазі-диригента, його подякою оркестрантам в стилі співу Sprechstimme й вшануванням музики та мистецтва. За хвилину диригентський подіум перетворився на руль корабля. Із балкона на сцену опустилися білі паруси, а маестро виголосив : «Назустріч новим горизонтам підніме вітер паруса», й оркестранти вирушили у мистецьке кругосвітнє плавання…

У другій дії вечора прозвучала опера «Директор театру» В. А.Моцарта, яку поставив випускник режисерського факультету НМАУ ім. П.Чайковського Олег Гандзя. Сцену розділили на дві частини. З одного боку розмістився оркестр, а з іншого – кабінет директора, в якому порався на місці шефа комічний Буфф (Андрій Маслаков), що зображав радника головної театральної персони. Музику увертюри перебивали крики директора (Сергій Бортник). Він втікав від артистів по всьому залу філармонії й вискакував на сцену за порятунком.

Опера почалася театральним діалогом без співу між Буффом і директором, які комічно сперечалися про ситуацію в театрі, про репертуар, і обговорювали можливість покращання фінансового стану за рахунок дешевих опер. Примадонни (одна за одною) переривали «ділову» розмову, щоб заспівати директорові арію та умовити його взяти їх у театр солістками. Усе закінчилося великим фінальним ансамблем-суперечкою, де кожна вигукувала: «Я буду першою солісткою»: мадам Герц (Єлизавета Ліпітюк), мадам Зільберклянг (Валентина Матюшенко), мадам Пфайль (Ольга Табуліна) та спонсор – банкір Ейлер (Олександр Киреєв) майстерно зіграли свої ролі та виконали вокальні партії.

Театральний вечір закінчився щирими аплодисментами слухачів. А ректор НМАУ Володимир Рожок, який був присутній на концерті, запропонував організаторам вечора (дирекції Італійського інституту культури в Україні) перенести ці одноактні вистави на сцену Оперної студії Музичної академії, щоб їх частіше виконували, бо інтерес публіки дуже великий, та прикрасили афішу Великого залу консерваторії.


Автор: Оксана Палинська
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Сергій Бортник, Марія Віхляєва, Олександр Киреєв, Єлизавета Ліпітюк, Андрій Маслаков, Валентина Матюшенко, Ольга Табуліна
Диригенти: Віталій Протасов
Діячі мистецтв: Володимир Лукашев
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "День"



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
103.jpg