І романтика, і модерн | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
І романтика, і модерн
Соколов Валерій
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
І романтика, і модерн
18 вересня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Свій 79-й концертний сезон Національний одеський філармонійний оркестр розпочав програмою, яка включала твори Чайковського і Скрябіна. За диригентським пультом — народний артист України Хобарт Ерл. Сольну партію в Концерті для скрипки з оркестром Петра Чайковського виконав добре відомий одеситам молодий скрипаль, лауреат міжнародних конкурсів Валерій Соколов (Харків).

Це вже стало традицією для художнього керівника і головного диригента НОФО Х. Ерла розпочинати концертний сезон музикою Чайковського. Так, у 2014 році програма включала «польську» Симфонію № 3, а в ювілейний для оркестру 2012-й була виконана знаменита Симфонія № 6 («Патетична»), «лебедина пісня» композитора. Чайковський, без перебільшення, — один із найзатребуваніших класиків у репертуарі НОФО.

Концерт для скрипки з оркестром належить до шедеврів світової музики і написаний у пору найвищої творчої зрілості майстра (1878). Технічно він вважається надзвичайно складним. Відомо, що первісно Петро Ілліч присвятив його засновникові російської скрипкової школи Леопольду Ауеру, але той не наважився грати таку складну річ. Перше виконання за кордоном відбулося у США, а в Європі — у Відні в 1881-му. Його здійснив Адольф Бродський, якому композитор згодом і переприсвятив цей твір. Такі перипетії цього концерту.

Валерій Соколов — вихованець Харківської СМШ, лондонських Школи скрипалів Ієгуді Менухіна та Королівського коледжу музики, після закінчення яких пройшов аспірантуру в Кронберській академії (Німеччина). Один із найбільш затребуваних молодих скрипалів сучасності.

У віртуозності Валерія Соколова одеські меломани не раз переконувалися, наприклад, під час виконання Концерту для скрипки з оркестром Яна Сібеліуса у 2014 році, який теж належить до найскладніших у цьому жанрі. Адже відомо, що Сібеліус мріяв стати скрипалем, тому в цьому творі багато карколомних пасажів. Чи потрібно казати, що й цього разу харків’янин полонив публіку, показавши віртуозну, темпераменту й захоплюючу гру, донісши найтонші смисли твору Чайковського. Хочеться також відзначити синхронність гри соліста та оркестру, де ведучими були скрипки, зокрема перші скрипки (концерт-мейстер Євген Кострицький). В окремих місцях привертала увагу виразна гра гобоїв (концертмейстер Уляна Макеєва) і флейт (концертмейстер Василь Барило). Зазначу, що цей концерт є обов’язковим для виконання на Міжнародному конкурсі ім. П.І. Чайковського.

Наступного дня, 10 вересня, Валерій Соколов дав свій сольний концерт у супроводі фортепіано у Малому залі філармонії.

Нагадаю ще одну обставину, пов’язану з іменем Чайковського. Цьогоріч відзначався ювілей відкриття найпрестижнішого концертного майданчика у світі — 125-ліття Карнегі-холлу, в якому честь диригувати власним твором на торжествах у Нью-Йорку в квітні 1891-го була надана російському композиторові.

У другій частині концертної програми романтичний твір чуттєвого Чайковського змінив модерністичний екзальтованого Скрябіна (який у ранній період творчості був послідовником Петра Ілліча). Звучала його Симфонія № 3, відома ще як «Божественна поема» — твір, який, за задумом композитора, закликав до революційної зміни дійсності. Зрозуміло, що включення твору із зовсім іншою музичною мовою, філософського за змістом, дещо ускладнило, на мою думку, сприйняття його певною частиною публіки, якій потрібно було швидко перелаштувати свій слуховий апарат до такої споглядальної музики.

Як і на попередньому концерті 8 вересня, Великий зал Одеської філармонії був заповнений, що свідчить про стабільність аудиторії Національного одеського філармонійного оркестру.

Останнім часом під час концертів НОФО у холі філармонії проводяться імпровізовані художні виставки членів Одеської обласної організації НСХУ. Таке партнерство триває вже другий рік. Виставку живопису та акварелі «Класика і сучасність» заслужених художників України Анатолія і Галини Кравченків підтримали їхні колеги Тетяна Міхова, Світлана Михалевич та Спиридон Павленко, що збагатило естетичні враження присутніх на концерті одеситів та гостей міста.


Автор: Володимир Кудлач
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Виконавці: Валерій Соколов
Диригенти: Хобарт Ерл
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Чорноморські новини



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine