Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва
19 лютого 2017, неділя
Поширити у Facebook

Історію відносин держав створюють не лише державні діячі, а й «народні дипломати». Дипломатичним відносинам між Україною і США у січні виповнилося 25 років.

Уже майже 26 років американець Хобарт Ерл живе і працює в Одесі.

Він – художній керівник і головний диригент філармонійного оркестру, який під його головуванням спочатку набув статусу державного, а потім Національного.


Хобарт Ерл за диригентським пультом під час репетиції

Як згадує народний артист України Хобарт Ерл, перше звернення українською до публіки він написав на папірці латиницею і всього-на-всього зазубрив. Це було в 1992 році в київській Національній опері. Нині, якщо треба, на українську пан Ерл переходить без вагань.


В репертуарі оркестру не тільки музична класика, а й твори сучасних українських композиторів. Фото з архіву Хобарта Ерла

Класика. І не тільки

«В листопаді минулого року ми вперше виконали в Одесі симфонію № 2 Петра Чайковського («Українську»), написану композитором в Кам’янці (нині Черкаська область – ред.). Дуже непроста симфонія, віртуозна», – розповідає пан Хобарт Ерл про новинки в репертуарі, серед яких не тільки класичні твори, а й сучасні – українських композиторів Мирослава Скорика, Євгена Станковича, Кармелли Цепколенко – Національний одеський філармонійний оркестр знайомить публіку з сучасною українською симфонічною музикою.


Виступ просто неба в Одесі, фото з архіву Хобарта Ерла

Нещодавно гастролювали в Італії. У січні зіграли п’ять концертів на одеській сцені.

«Насправді знайдеться небагато американців, які знають Україну краще за Хобарта Ерла», – зазначила надзвичайний і повноважний посол США в Україні пані Марі Йованович.

«Він насправді присвятив своє життя творчості й своєю любов’ю до музики допомагає будувати мости між Україною і США», – додала дипломат.

В Сполучених Штатах оркестр з Одеси виступав чотири рази.

«Грали від Каліфорнії до Флориди, в Генеральній Асамблеї ООН в Нью-Йорку, в Кеннеді Центрі в Вашингтоні», – додає маестро Ерл.

Три роки тому в березні, коли Крим було вже анексовано, а бойові дії на Донбасі ще не розпочалися, оркестр Хобарта Ерла здивував одеситів незвичним флешмобом «Музиканти за мир», який пройшов на ринку «Привоз».

«Тоді «Ода до радості» (йдеться про фрагмент симфонії № 9 Людвіга Бетховена, який є офіційним гімном Євросоюзу – ред.) була потрібна, тому що люди перебували у відчаї. Яку музику для флешмобу вибрав би зараз? Мабуть, більш сумну», – зізнається диригент.

«Американський одесит» каже, що багато разів хотів все кинути, але все одно залишається – реалізовувати, попри все, творчі плани.


Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Хобарт Ерл
Джерело: Радіо Свобода


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Музика без бар'єрів: у Запорізькій обласній філармонії дбають про доступність для всіх
ЗОРЯНА КУШПЛЕР: про смерть опери, культурне самозванство та надлюдські здібності Пласідо Домінго
«Я живу й працюю в Україні, бо це мій творчий дім», — Раду Поклітару
Сергій Леонтьєв: «Створювати красу навіть у темні часи»
«З дитинства не уявляв себе в іншій професії — тільки у музиці»
"Твори сучасних українських композиторів дуже резонують із сьогоденням" — Юлія Ткач
У новий сезон з новим керівником: що чекає на глядачів Сумського театру ім. Щепкіна
«Філармонія має бути привабливою та популярною, щоб сюди хотілося повертатися»
«Після нашої Перемоги ми отримаємо великий шанс на відродження нашої культури»
Танцівник-розвідник. Як балет допоміг вижити у Серебрянському лісі?
«Уявіть собі своє життя без музики. Можете? Ото ж бо!»
Саша Андрусик, агенція "Ухо": "Сьогодні ми живемо серед розмов, що обірвалися"
Володимир Козлов – зірка «Схід-Опери»
Від Братів Гадюкіних до Ллойда Вебера
Режисерка Оксана Дмітрієва: «У Європі дуже мало українського продукту, нам треба вигризати цю територію»
«Люди втомилися від знецінення. Їм потрібне світло в кінці тунелю»
Юрій Федоряка, директор Черкаської обласної філармонії
У чому суперсила українського фольклору? Ганна Гриніва в інтерв'ю із Захаром Давиденком
Оперна співачка Монастирська: Європейцям набридла війна в Україні, їм усе одно, чи віддамо ми Крим
Роман Григорів: «Я граю на груді металу, але мистецтво — перемагає»
"Білоус забрав із театру 23 вистави"
«Зараз у нас є одна мотивація на всіх – робити все для того, аби допомагати ЗСУ»
Директор Метрополітан-опера Пітер Ґелб : ”Я не хочу мати культурні зв’язки з убивцями. Тому я повністю припинив таку співпрацю”
Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
      © 2008-2025 Music-review Ukraine