Музичний діалог нової музики | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музичний діалог нової музики
Ансамбль
Пілютиков Сергій
Польова Вікторія Валеріївна
Музичний діалог нової музики
27 вересня в рамках ХХІІ Міжнародного фестивалю «Київ Музик Фест» у залі Національної спілки композиторів України відбувся концерт «Музичні діалоги: Україна – Росія»
27 вересня 2011, вівторок
Поширити у Facebook

Ансамбль сучасної музики «Рикошет» Київської організації Національної спілки композиторів України виконав твори відомих композиторів Росії – Олександра Жемчужникова, Ельміра Нізамова, Олега Пайбердіна та Ярослава Судзіловського, а також українців Сергія Зажитька, Вікторії Польової, Золтана Алмаші та Сергія Пілютикова.

композитор Сергій Пілютиков«Ми представили композиторів, які, на наш погляд, сьогодні є помітними постатями в російській музиці, – повідомив художній керівник ансамблю, координатор проекту Сергій Пілютиков. – Українські ж композитори – це автори, які, подолавши бар’єри різноманітних технік і модних течій, уже можуть говорити власною мовою».

Музикантам було цікаво познайомитися з новою музикою російських колег. У процесі виконання вони прагнули показати, як відрізняються способи мислення композиторів, котрі мешкають у різних регіонах Росії. Справедливо зазначив Сергій Пілютиков: «Спектр російської музики величезний, як і ця країна».

Багатьом присутнім запам’яталися пронизливі звуки духових інструментів у творі «Гохуа» Олега Пайбердіна з Росії. Творчість цього композитора високо цінує кандидат мистецтвознавства Тамара Невінчана. Вона вважає, що він займає у російській музиці особливе місце як авангардний композитор, орієнтований на творчі глибини, а не просто зовнішній ефект. Музикознавець позитивно оцінила і весь проект «Музичні діалоги: Україна – Росія», назвавши опуси, що прозвучали, гідними уваги найприскіпливішої публіки й відзначивши як цікавого композитора керівника проекту Сергія Пілютикова (ми почули його роботу «Сигнал»).

звучить твір Сергія Зажитька «Семюелю Беккету» для німого читця і контрабасаНеоднозначну реакцію у публіки викликав твір Сергія Зажитька «Семюелю Беккету» для німого читця і контрабаса, – своєрідна театральна вистава майже без слів для актора і музиканта. Пофантазувати, що хоче нам сказати німий читець, активно жестикулюючи, граючи мімікою та заглядаючи у шпаргалку, можна було, дослухаючись до оригінальних низьких звуків інструмента. Музикант підсилював емоції читця вигуками й гупанням ногою по контрабасу.

Наприкінці в німого читця раптом прорізався голос і він видав: «Коли вкорочуються дві ноги з однаковою швидкістю, це значить, що не все втрачено». Незвичайний музичний твір звеселив і розворушив слухачів у залі.

Роз’яснити сутність почутого й побаченого ми попросили кандидата мистецтвознавства, заступника голови Київської організації Національної спілки композиторів України Галину Степанченко.

«Твори Сергія Зажитька завжди дещо епатують публіку, – посміхнувшись, відповіла моя співрозмовниця. – Я не слухаю їх як чисто музику, відносячи його творчість до театральності. Композитор пов’язаний із театром, писав для нього. Отож і звукотворчість оригінальна. Варто слухати й знати, що це буде обов’язково якийсь перфоманс. А ще – читати Беккета. Десь це навіяно філософією письменника, кінцівка твору викликає сарказм і до того, що відбувається, і до емоцій».

Музичні діалоги: Україна – РосіяДалі мистецтвознавець розповіла, що із задоволенням послухала твори Вікторії Польової «Цвітіння» та «Метелик» із циклу «Пісні непорочності» за Вільямом Блейком. На її думку, оригінальний світ неординарної поезії – напівпочуттів, напівсвітла, напівгри та напівтіні – сучасні композитори втілюють особливими засобами у сфері звуковидобування, гри звуком і тембром.

Взагалі ж Галина Степанченко йшла на концерт в очікуванні почути музику не у звичному для нас розумінні академізму, а саме так звану нову музику в Україні. Фахівець вважає композиторів, про яких говорить, дуже професійними. Володіючи всіма композиторськими технологіями, вони вибирають для себе потрібне. Так, спостерігаємо багато мінімалізму.

Як ми побачили, сучасні митці використовують акторську гру, неординарну декламацію. У результаті народжується нереальний образ, емоція або, скоріше, натяк на них. Комічність ситуації у творі Сергія Зажитька нас вражає, а значить, музика знаходить слухача.

Ансамбль сучасної музики «Рикошет» Київської організації Національної спілки композиторів України

Слова вдячності Національній спілці композиторів України за надану можливість російським музикантам виступити на фестивалі й показати своє обличчя висловила директор культурних і освітніх програм представництва Росспівробітництва в Україні Людмила Чижова. «Фестиваль знайомить із новою сучасною музикою. Мені дуже приємно, що форум живе, набирає силу і продовжує радувати прекрасними творіннями», – сказала вона.

численні слухачі музичного фестивалю сучасної музики Київ Музик Фест 2011

Після концерту помітно було, що реакція людей різна, адже слухали концерт і молоді люди, і не дуже, але байдужих точно не залишилося.

Матеріал надано редакцією журналу «Музика»


Автор: Світлана Соколова
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Ансамбль "Рикошет"
Композитори:Сергій Пілютиков, Вікторія Польова
Концертний зал: Концертний зал Національної спілки композиторів України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110623_112.jpg